La Mancomunitat de la Conca d’Òdena ha presentat el balanç del programa de transformació digital per a petits comerços i restauració a la Conca d’Òdena “Digital Commerce”. En total s’han transformat 9 comerços mitjançant 208 hores d’assessorament personalitat (200 hores individuals i 8 hores grupals). L’objectiu principal d’aquestes formacions, valorades en 2.200 euros però totalment gratuïtes per als comerços, va ser millorar la competitivitat digital mitjançant estratègies pràctiques i adaptades a cada negoci, posant especial èmfasi en la Intel·ligència Artificial.
Els diferents consultors han ajudat als comerços a millorar en àrees com la comunicació digital i les xarxes socials, el desenvolupament web i l’e-commerce, la publicitat digital, i les eines operatives (SEO i Google My Business), a més de les eines d’Intel·ligència Artificial (IA). Els participants al projecte valoren molt positivament l’experiència i conclouen que han augmentat la seva presència digital i que això ha millorat la seva visibilitat i competitivitat. El projecte reflecteix el compromís de la Mancomunitat amb l’evolució digital del comerç local, incorporant els avantatges que representa la IA també per aquests comerços i combinant innovació i assessorament proper.
Una formació personalitzada i molt pràctica
Un dels establiments participants ha estat el New Cellar Gastrobar de Vilanova del Camí. Els seu propietari, Alejandro González, fa un balanç excel·lent de l’experiència: “m’ha ajudat moltíssim a adquirir nous coneixements de les xarxes socials com ara planificar les publicacions i aconseguir més visibilitat, que al final és el més important.”. González també destaca que la formació ha estat de caràcter totalment pràctic i que tot el que ha après ara podrà aplicar-ho tot sol, ja sense l’ajuda dels assessors: “és una experiència molt enriquidora i totalment aprofitable”. A més d’aquest establiment de Vilanova, també han participat al programa els negocis A Grams, Bumback, Carnisseria Vidal, Joiera Trias, Llucià Joiers, Valls Òptics, Tallers Marcel Claramunt i ADN Veterinari.
Els qui també fan un molt bon balanç del programa són les empreses de consultoria que han treballat colze a colze amb els comerços els darrers 6 mesos. Una d’aquestes empreses és la cooperativa El Garbell, especialitzada en Intel·ligència Artificial. El seu fundador, Gerard Farrés, explica: “hem pogut transmetre als comerciants els principis fonamentals de l’IA generativa perquè aprenguessin a utilitzar els programaris i hem aconseguit, per exemple, que es poguessin fer el propi catàleg amb imatges de IA o que generessin contingut per xarxes”. L’important, per Farrés, és que “l’assessorament els ha donat uns coneixements i unes eines i ara tenen les bases per utilitzar la IA amb responsabilitat i seguretat”. Gerard Farrés afirma: “estem molt contents d’haver participat en aquest programa i d’haver pogut treballar amb empreses i comerços del territori, perquè fèiem molta feina a fora però no havíem tingut l’oportunitat de treballar per la Conca”.
Sessió final per a tots els comerços participants
El programa es tancarà definitivament el dia 24 de febrer amb una sessió final grupal sobre IA generativa, a la qual hi podran participar tots els establiments de la Conca d’Òdena inscrits al programa. En aquesta formació, que impartirà El Garbell, es mostrarà com la IA pot ajudar als comerços a fer feines feixugues o repetitives com ara programar publicacions a les xarxes socials amb l’ajuda d’un assistent de calendarització, a comunicar-se amb l’administració, a redactar projectes o a gestionar la comunicació amb els clients.
Digital Commerce Conca
El programa “Digitalcommerce Conca” va néixer l’any 2021 impulsat per la Mancomunitat de la Conca d’Òdena i finançat per la Diputació de Barcelona amb l’objectiu de millorar la presència a internet i l’estratègia de negoci de comerços, restaurants i parades de mercat de la Conca d’Òdena gràcies a l’avantatge competitiu que representa l’ús de la tecnologia.
En les tres edicions del programa, més de setanta comerços i restaurants de la Conca d’Òdena s’han pogut beneficiar del Digital Commerce gràcies als acompanyaments personalitzats, i més de dos-cents han participat als diferents seminaris grupals.