Arrenca una nova edició del programa de digitalització de comerços, amb el focus posat en la Intel·ligència Artificial
- Com treure profit de la Intel·ligència Artificial des d’un establiment comercial, una nova matèria que s’incorpora a la tercera edició del programa
- Es faran dues sessions grupals i 9 assessories personalitzades a comerços, i suposarà una inversió en el comerç de 20.000€
La Mancomunitat de la Conca d'Òdena torna a oferir el programa "Digitalcommerce Conca" per ajudar als establiments comercials de la Conca d'Odena a digitalitzar-se. El programa va néixer l'any 2021 finançat per la Diputació de Barcelona amb l'objectiu de millorar la presencia a internet i l'estrategia de negoci de comerços, restaurants i parades de mercat de la Conca d'Odena gràcies a l'avantatge competitiu que representa l'ús de la tecnologia.
El programa ofereix aquest proper mes de juny dues sessions grupals de formació sobre digitalizació i comerç gratuites amb inscripció prèvia. El dilluns 10 de juny de 10h a 12h al Centre Cívic Nord d'Igualada tindrà Iloc la sessió formativa "Com fer créixer el meu comerç en digital" a cárrec del consultor David Sánchez de l'empresa Sumo de Coco, que ajudara els comerços a descobrir les infinites oportunitats que els negocis digitals ofereixen. Aquesta sessió explorarà casos d'èxit, tendències actuals i el potencial de creixement que el comerç digital pot aportar al negoci.
El dilluns 17 de juny, en el mateix lloc i horari, es farà la formació "Com puc aplicar la IA al meu comerç" sobre l'ús de la Intel ligència Artificial a cárrec de la cooperativa tecnològica El Garbell. En un món on la intel ligencia artificial està marcant l'inici d'una veritable revolució economica, és essencial no quedar-se enrere i serà una necesitat imminent per a qualsevol negoci que vulgui prosperar en aquesta nova era. La formació servirà per conèixer de quina manera la intel-ligència artificial pot transformar el comerç local i els assistents aprendran a adaptar i aplicar solucions d'IA especifiques que poden augmentar l'eficiencia, millorar l'atenció al client i optimitzar la gestió de les operacions diaries.
Les sessions són gratuïtes i cal fer inscripció prèvia a la web www.micod.cat. Hi poden participar els responsables d' establiments comercials dels set municipis de la Conca d'Odena (Igualada, Vilanova, Montbui, Odena, La Pobla de Claramunt, Jorba i Castelloli). Es podran seguir de manera presencial o bé online, ja que s'emetran per streaming.
Un cop acabades les formacions grupals arrencaran els acompanyaments individualitzats, valorats cadascun en 2.200 euros però totalment gratuits per als comerciants. Consultors experts analitzaran les necessitats de cada establiment participant, i es treballaran aspectes com la presència de l'empresa a internet, l'estrategia de comunicació i marqueting online, els canals de venda online, l'estratègia de negoci, la digitalització dels processos de gestió interna de l'empresa (CRM, ERP, etc.). En aquesta tercera edició, a més, s'incorpora formació sobre les diferents eines d'Intel ligència Artificial i com sen pot treure partit des d'una botiga o restaurant.
A l'assessoria personalitzada amb consultors experts s'hi podran acollir 9 comerços dels municipis d'lgualada, Vilanova del Camí, Montbui, Odena i La Pobla de Claramunt. Tots aquells establiments interessats ja poden omplir la sol licitud per participar al programa a través de la pagina web www.micod.cat abans del 21 de juny. A més de tenir un establiment a peu de carrer, es requereixen coneixements informàtics de nivell bàsic i el compromís d'assolir el total d'hores que es proposen al projecte.
La MICOD
La Mancomunitat Intermunicipal de la Conca d'Odena (MICOD) és una associació formada per 7 municipis de la comarca de l'Anoia, tots ells situats a la Conca d'Odena: Igualada, Vilanova del Camí, Santa Margarida de Montbui, Odena, La Pobla de Claramunt, Jorba i Castellolí. L'entitat va néixer al 2001 per donar serveis de manera mancomunada als diferents municipis que la integren, i té com a objectiu unir esforços i recursos per gestionar serveis d'interès comú en diferents àrees com la promoció econòmica, la igualtat de gènere, serveis d'ocupació, formació i inserció i serveis relacionats amb el medi ambient i la mobilitat, entre d'altres.